Menu Zamknij

FIRMOWA STRONA INTERNETOWA - co powinna zawierać?

Nikt nie ma wątpliwości, że obecność firmy w internecie z roku na rok ma coraz większe znaczenie i otwiera nowe możliwości poprawy świadomości marki czy znalezienia nowej grupy odbiorców produktów/usług.

Jedną z możliwości jest stworzenie strony internetowej firmy, która może stanowić bazę do różnorodnych działań marketingu internetowego.

CO POWINNA ZAWIERAĆ STRONA INTERNETOWA FIRMY?

W zależności od wielkości przedsiębiorstwa, firmowa strona internetowa powinna zawierać podstawowe informacje na temat firmy, działalności, doświadczenia, czy  jej atutów. W przypadku dużych firm także misji, wizji, prezentowanych wartości i priorytetów.

Podstawową informacją na stronie internetowej firmy są także dane kontaktowe – adres stacjonarny firmy, telefon, e-mail, a czasem także numery NIP i REGON, jeśli te informacje są potrzebne klientom.
W celu ułatwienia użytkownikowi strony kontaktu z firmą, możliwości kontaktu powinny być zróżnicowane – należy pamiętać o podlinkowaniu numeru telefonu czy adresu e-mail, aby klient mógł wybrać tę opcję automatycznie z poziomu smartfonu, ale warto umieścić na stronie www także formularz kontaktowy lub chat – część klientów preferuje taką formę kontaktu.

Zdjęcia i grafiki zwykle zwracają największą uwagę odbiorców. Jednocześnie przedzielają duże bloki tekstu, zwiększając czytelność treści i kierując uwagę na konkretne fragmenty tekstu. Powinny być powiązane z treścią i skupiać uwagę na najważniejszych aspektach.

firmowa strona internetowa

Treści prezentowane na stronie firmowej powinny być ściśle powiązane z prezentowaną ofertą oraz być odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Nie powinno stosować się ogólników, czy przedstawiać treści bez wartości. Można opracować FAQ dla odwiedzających stronę, dotyczące naszej oferty. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania rozwieją wątpliwości klientów odnośnie dopasowania oferty do ich potrzeb, a jednocześnie zaoszczędzą Tobie czas na tłumaczenie wielokrotnie tych samych kwestii.

Nie mniej istotne jest aby przedstawione na firmowej stronie internetowej treści były uporządkowane i łatwo dostępne. Odpowiada za to prawidłowa, intuicyjna nawigacja, która naturalnie prowadzi użytkownika przez treści strony, jednocześnie kierując go drogą lejka zakupowego.

W zależności od metody zakupu produktów/usług, samego charakteru oferty, branży, poziomu cen oraz rynku docelowego (B2B czy B2C), firmowa strona internetowa powinna także zawierać krótki lub rozbudowany opis oferty. W przypadku szczegółowej prezentacji produktów/usług, powinna ona być w odpowiedni sposób ustrukturyzowana, podzielona na odpowiednie kategorie, podkategorie, ułatwiające przeszukiwanie strony przez użytkownika pod kątem konkretnych oczekiwań.

Na stronie www firmy powinny zostać zawarte chociażby hasłowo najważniejsze atuty przedsiębiorstwa, które mają odzwierciedlenie w rzeczywistości (są potwierdzone doświadczeniem, uprawnieniami, certyfikatami, etc). Jednak jednym z najlepszych argumentów, przedstawiających wartość firmy dla potencjalnych klientów są opinie innych kontrahentów. Warto prosić o takie opinie i zaprezentować je na swojej firmowej stronie internetowej.

Wezwanie do działania, tzw. CTA (Call To Action) powinno stanowić nieodłączną część strony, która ma generować konwersje. Po przedstawieniu oferty, atutów firmy należy przekierować użytkownika do kontaktu, zakupu, zapisu na newsletter czy innej formy nawiązania interakcji z firmą.

CO JESZCZE JEST ISTOTNE PRZY PROJEKTOWANIU STRONY WWW FIRMY?

strona internetowa firmy powinna:

  • zawierać certyfikat SSL
  • być zoptymalizowana pod kątem SEO
  • być responsywna
  • posiadać interesujący design
  • być spójna pod kątem identyfikacji marki
  • posiadać odpowiednio dobrane kolory
  • odpowiadać na potrzeby i oczekiwania konkretnej branży

Jeżeli Twoja firma potrzebuje strony internetowej, sprawdź ofertę na projekt strony www dla firmy.