Menu Zamknij

SEO co to jest?

seo co to jest

Search Engine Optimization – w skrócie SEO, to relatywnie nowe podejście do pozycjonowania stron, uwzględniająca wytyczne robotów indeksujących Google w zakresie treści, linkowania i innych aspektów związanych z pozycją strony w wynikach wyszukiwania. Czy potocznie zwane pozycjonowanie SEO może znacząco podnieść pozycję strony internetowej w wyszukiwarce i spowodować wzbudzenie zainteresowania kosumenta ofertą firmy?

Search Engine OptimiZation a "Black Hat"

Stosowanie się do wspomnianych wytycznych w sposobie optymalizacji strony internetowej dla wyszukiwarek  jest ważne, nie tylko z uwagi na wpływ tych działań na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale również zabezpieczenie jej przed potencjalnymi karami od Google za niewłaściwe praktyki, znane pod nazwą „black hat”. Pisząc w dużym uproszczeniu działania te polegają najczęściej jedynie na wzajemnym bezzasadnym linkowaniu stron czy prezentowaniu na portalu ubogich treści w celu zwabienia użytkownika na witrynę. Nie przekłada się to jednak zarówno na jego satysfakcję z przeczytanego tekstu, jak i na zadowolenie właściciela strony internetowej.

"White Hat" i User Experience (UX)

Szukając pozycjonowania, które przyniesie wymierne rezultaty należy zwrócić uwagę na proponowane przez specjalistów Google  praktyki SEO nazywane „white hat„. Pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google ma wiele pozytywnych aspektów. Jednym z nich jest promowanie rzetelnej i wartościowej dla użytkowników treści, aby wyniki wyszukiwania satysfakcjonowały potencjalnego zainteresowanego i były odpowiedzią na jego indywidualne potrzeby. Czyż nie jest to jednocześnie współczesny trend w marketingu, aby klient otrzymał produkt lub usługę szytą na jego miarę? „White Hat” jako element  marketingu online również dopasowuje się do tych oczekiwań, próbując odczytać intencje użytkownika poszukującego konkretnych informacji na stronie internetowej firmy.

Czy zatem SEO jest warte zachodu?

Zdecydowanie tak. Prowadzenie strony internetowej, uwzględniające wszystkie wymagania pozycjonowania „White Hat”, ma szansę przełożyć się na konwersję, czyli przekształcenie ruchu na stronie w konkretne działanie. Dla każdego przedsiębiorcy, parametr ten będzie odzwierciedlać inny cel. Dla właściciela sklepu internetowego zapewne będzie to dokonanie zakupu przez użytkownika odwiedzającego stronę. Dla prowadzącego portal informacyjny, najprawdopodobniej  czas spędzony na danej stronie internetowej lub głębokość strony – jak wiele podstron zostało wyświetlonych. Dla firm przedstawiających jedynie swoją ofertę  w sieci – ilość przejść na wybraną podstronę, odpowiadającą zainteresowaniu kontaktem z firmą lub konkretnemu produktowi.Ogólnie rzecz ujmując konwersja będzie to zatem wykonanie przez użytkownika internetu określonego działania, które jest pożądane przez właściciela strony internetowej – do którego został skłoniony przez przedstawienie konkretnej treści, uwzględniającej  SEO oraz inne czynniki takie jak np. mowa korzyści czy komunikację spójną z kampanią reklamową.Ujęcie oferty danej firmy w contencie (treści) strony internetowej w  sposób szczegółowy, pozwala na odnalezienie przez konsumenta konkretnego rozwiązania/produktu, którym był zainteresowany w momencie wpisania danej frazy kluczowej do wyszukiwarki. Można wówczas uchwycić tzw. mikromomenty, które skłoniły użytkownika internetu do rozpoczęcia poszukiwań.Co równie istotne – SEO ma wpływ na pozycję strony internetowej w organicznych (bezpłatnych dla właściciela strony) wynikach wyszukiwania w sposób długoterminowy, w przeciwieństwie do kampanii kierowanych do użytkownika w danym momencie.