PALETA kolorów na stronę internetową
Kolory w biznesie stanowią pewnego rodzaju informację z jakimi cechami chcemy, aby kojarzyła się nasza firma/osoba. Psychologia kolorów sprawia, że określone barwy wzbudzają konkretne skojarzenia. Profesjonalne strony www powinny uwzględniać ten fakt. Poniżej znajduje się uproszczony schemat, który przedstawia znaczenie kolorów w psychologii, pomocny w doborze palety kolorów na stronę internetową:
![znaczenie kolorów - paleta kolorów na stronę internetową](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_glossy,ret_img,w_768,h_384/https://optisite.pl/wp-content/uploads/2022/05/znaczenie-kolorow-paleta-kolorow-na-strone-internetowa1200x600px-768x384.png)
![paleta kolorów na stronę internetową](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_glossy,ret_img,w_843,h_1012/https://optisite.pl/wp-content/uploads/2022/05/znaczenie-kolorow-paleta-kolorow-na-strone-internetowa-mobilne-853x1024.png)
Z uwagi na to, że kolor w marketingu może mieć tak duże znaczenie warto rozważnie dobrać kolory na stronę www. Paleta kolorów na stronę internetową powinna uwzględniać:
- branżę w jakiej działa firma
- emocje jakie marka ma wzbudzać
- grupę docelową – np. do ludzi w jakim wieku ma trafiać
- sposób podejmowania przez konsumenta decyzji zakupowych – np. czy kierujemy przekaz do klientów spontanicznych czy rozważnie podejmujących decyzję.