Menu Zamknij
projekt sklepu internetowego optisite

PROJEKT SKLEPU INTERNETOWEGO

Co do zasady projekt sklepu internetowego jest bardziej skomplikowany niż projekt strony internetowej stanowiący wizytówkę firmy czy blog. Przede wszystkim koniecznie jest w tym wypadku poza dodaniem kluczowych dla pozycjonowania opisów kategorii, oferowanych produktów lub usług wraz ze zdjęciami także podpięcie odpowiednich metod dostawy oraz płatności.

WYMOGI DLA SKLEPU INTERNETOWEGO

Niezbędne jest też zapewnienie bezpieczeństwa zbieranych danych oraz konsultacja z prawnikiem w celu przygotowania wyczerpującej Polityki Prywatności na stronie. W przypadku sklepu internetowego operujemybowiem na danych wrażliwych, które powinny być chronione ze szczególną starannością.

Kolejnym czynnikiem na który warto zwrócić uwagę przy projektowaniu sklepu internetowego jest płynność działania witryny – w tym przypadku tak jak przy standardowej stronie internetowej użytkownik może opuścić ją nie dokonawszy zakupu, sfrustrowany z uwagi na zbyt długo ładujące się elementy. W tym miejscu należy zatem w szczególny sposób zapewnić responsywność strony internetowej, prezentującej ofertę firmy.

Nie mniej ważne jest też zagwarantowanie dostępności – czyli po prostu możliwości kontaktu w kwestiach budzących wątpliwości klienta. Sklep internetowy powinien dysponować różnymi formami kontaktu ze sprzedawcą. Dotyczy to zarówno pytań dotyczących produktu, sposobu dostawy czy metod płatności, ale także możliwości zwrotu zakupionego produktu lub rozpatrywania reklamacji. W tym ostatnim przypadku warto stworzyć dedykowaną podstronę internetową dotyczącą tej kwestii czy w ogóle odrębne FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami.

POZOSTAŁE CZYNNIKI

Tak jak w przypadku projektu strony internetowej, tym bardziej w przypadku sklepu e-commerce na każdym etapie funkcjonowania należy  pamiętać o zgodności z SEO, wpływającej w zdecydowany sposób na pozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Oferta optymalizacji SEO znajduje się w oddzielnej zakładce.

Mnitorowanie ruchu użytkowników oraz ich anonimowych danych w aktywnym sklepie, umożliwia Google Analytics.

Promocję szczegółowego zakresu asortymentu w wybranym czasie i lokalizacji, zapewnią z kolei kampanie Google Ads.

W celu uzyskania szczegółowych informacji o ofercie, proszę o kontakt.