Menu Zamknij

CO TO JEST LANDING PAGE?

Landing page czyli inaczej w dosłownym tłumaczeniu strona lądowania” to strona internetowa, której specjalnym przeznaczeniem jest prowadzenie potencjalnego klienta do działania pożądanego przez właściciela witryny.

Co również istotne stosowana jest ona do płatnych działań marketingowych, prowadzonych przez daną firmę

Argumentów przemawiających za stosowaniem landing page, zamiast przekierowywania użytkowników do strony głównej witryny jest wiele, niemniej te najbardziej istotne to po prostu:

  • większa efektywność płatnych kampanii (wyższy procent konwersji)
  • brak negatywnego oddziaływania na bezpłatne wyniki wyszukiwania (SEO)
co to jest landing page
Dlaczego to takie ważne? Dedykowana strona landing page będzie skupiała się na konkretnym zadaniu (zainteresowaniu użytkownika konkretnym produktem/usługą, zapisem do newslettera, pozostawieniem swoich danych, etc) zamiast rozpraszać jego uwagę. Nadmierna ilość informacji, odnośników, często spotykanych na stronach głównych może odwrócić uwagę potencjalnego klienta od pożądanego działania.Perswazja prezentowanych treści może też być bardziej skupiona i skuteczna na dedykowanej stronie landing page niż na stronie głównej, która z natury rzeczy musi obejmować całość oferty i umożliwiać nawigację po danej witrynie.Dodatkowym atutem jest brak wpływu ruchu z płatnych kampanii marketingowych na bezpłatny ruch z wyszukiwarek (ruch organiczny), który generowany jest przez SEO. Optymalizacja SEO rządzi się swoimi prawami i nie zawsze idzie w parze z kampaniami płatnymi.Strony landing page z natury służą także do testowania różnych rozwiązań i wyboru tych najbardziej efektywnych, dlatego warto przygotowywać co najmniej 2 wersje takiej strony, aby sprawdzić ich skuteczność.

Skuteczny landing page będzie więc skupiony na swoim wiodącym zadaniu i umożliwi odpowiedź na konkretne potrzeby użytkownika w konkretnym czasie, bazując na rozkładzie lejka zakupowego.