SEO co to jest?
Search Engine Optimization – w skrócie SEO, to relatywnie nowe podejście do pozycjonowania stron, uwzględniająca wytyczne robotów indeksujących Google w zakresie treści, linkowania i innych aspektów związanych z pozycją strony w wynikach wyszukiwania. Czy potocznie zwane pozycjonowanie SEO może znacząco podnieść pozycję strony internetowej w wyszukiwarce i spowodować wzbudzenie zainteresowania kosumenta ofertą firmy?
Search Engine OptimiZation a "Black Hat"
Stosowanie się do wspomnianych wytycznych w sposobie optymalizacji strony internetowej dla wyszukiwarek jest ważne, nie tylko z uwagi na wpływ tych działań na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale również zabezpieczenie jej przed potencjalnymi karami od Google za niewłaściwe praktyki, znane pod nazwą „black hat”. Pisząc w dużym uproszczeniu działania te polegają najczęściej jedynie na wzajemnym bezzasadnym linkowaniu stron czy prezentowaniu na portalu ubogich treści w celu zwabienia użytkownika na witrynę. Nie przekłada się to jednak zarówno na jego satysfakcję z przeczytanego tekstu, jak i na zadowolenie właściciela strony internetowej.
"White Hat" i User Experience (UX)
Szukając pozycjonowania, które przyniesie wymierne rezultaty należy zwrócić uwagę na proponowane przez specjalistów Google praktyki SEO nazywane „white hat„. Pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google ma wiele pozytywnych aspektów. Jednym z nich jest promowanie rzetelnej i wartościowej dla użytkowników treści, aby wyniki wyszukiwania satysfakcjonowały potencjalnego zainteresowanego i były odpowiedzią na jego indywidualne potrzeby. Czyż nie jest to jednocześnie współczesny trend w marketingu, aby klient otrzymał produkt lub usługę szytą na jego miarę? „White Hat” jako element marketingu online również dopasowuje się do tych oczekiwań, próbując odczytać intencje użytkownika poszukującego konkretnych informacji na stronie internetowej firmy.