Menu Zamknij
statystyki strony internetowej

STATYSTYKI STRONY

Chcąc wiedzieć więcej o tym, kto jak i kiedy odwiedza daną stronę www i podejmować dalsze decyzje na podstawie danych, warto mieć regularny wgląd w statystyki strony internetowej.

Cykliczne statystyki strony internetowej uwzględniające:

  • statystyki odwiedzin stron w tym: liczbę wyświetleń strony, liczbę kliknięć, współczynnik interakcji,  współczynnik odrzuceń, liczbę aktywnych użytkowników
  • przegląd danych demograficznych: płeć, wiek
  • przegląd zainteresowań użytkowników
  • lokalizacje użytkowników strony
  • wyszukiwane hasła, powodujące wyświetlenia strony
  • średnią pozycję strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania
  • odwiedzane strony docelowe
  • widoczność strony w Google
  • słowa kluczowe, istotne dla danej branży, które warto uwzględnić w treści strony internetowej oraz średnią miesięczną ilość wyszukań wspomnianych słów
  • monitoring fraz kluczowych
  • analizę konkurencji (ruch na stronie konkurencji)
  • średnią ilość odwiedzonych podstron
  • średnią długość trwania sesji

źróła danych

Statystyki strony internetowej zbierane są z kilku źródeł – dedykowanych w tym celu narzędzi marketingowych, a także Google Analytics oraz Google Search Console.

Wsparcie w interpretacji danych oraz podejmowaniu na ich podstawie decyzji.

W celu uzyskania szczegółowych informacji o ofercie, proszę o kontakt.

Google Analytics WORDPRESS

Statystyki strony WordPress są możliwe do śledzenia po umieszczeniu skryptu HTML w części <head> strony www. Analiza ruchu na stronie opartej o WordPress obejmuje zaimplementowanie kodu Google Analytics. WordPress nie jest w tej kwestii wyjątkiem.

Ruch na stronie www może być monitorowany zarówno w systemie WordPress, jak i w innych systemach CMS (systemy zarządzania treścią), umożliwiających dostęp do częścistrony.

Bezpłatne sprawdzenie możliwości umieszczenia kodu GA w kodzie strony www.

Statystyki strony internetowej pochodzące z Google Analytics mogą zostać przedstawione bezpośrednio jako raporty Google Analytics, jak i na życzenie podlegać dodatkowej analizie i opracowaniu w celu wyciągnięcia konkretnych szczegółowych danych, obejmujących różnorakie zależności.

WIDOCZNOŚĆ STRONY W GOOGLE

Jak zostało wspomniane powyżej statystyki strony WordPress (lub w innym systemie) obejmują także widoczność strony w Google, a także jej porównanie z widocznością konkurencji.Ponadto statystyki stron www uwzględniają słowa kluczowe, na które dana strona internetowa się wyświetla oraz potencjalne słowa kluczowe, które mogą przynieść najwięcej odwiedzin (z dużą średnią miesięczną liczbą wyszukiwań).Uwzględnienie wspomnianych wyszukiwanych słów kluczowych w treści witryny może wpłynąć zatem bezpośrednio na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

DODATKOWE KORZYŚCI

Google Analytics wraz z Google Ads mogą stanowić nawzajem wspomagające się źródła wiedzy i użytkownikach oraz ich szczegółowych potrzebach. Google Analytics dostarcza kampaniom Google Ads interesujących danych, dotyczących wyszukiwanych słów kluczowych oraz odbioru strony przez użytkownika, po zapoznaniu się z jej treścią. Google Ads z kolei może umożliwić odkrycie nowych słów kluczowych, poszukiwanych produktów/usług, o które warto poszerzyć asortyment/ofertę lub znaleźć niszę na rynku na te obecnie oferowane.

Jak zwiększyć ruch na stronie?

Istnieją różne źródła ruchu na stronie.

Podstawowym źródłem ruchu jest ruch organiczny, czyli bezpłatny ruch z wyszukiwarek. Naturalnym sposobem na jego zwiększenie będzie zatem pozycjonowanie SEO. Strona www z odpowiednią pozycją w wyszukiwarce Google na istotne słowa kluczowe, będzie odwiedzana relatywnie częściej niż strony pozycjonowane niżej. Ruch na stronie będzie zatem wprost proporcjonalny do częstotliwości wyszukiwań danego słowa kluczowego oraz pozycji danej strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że efekty pozycjonowania SEO nie są widoczne od razu, ale dopiero po dłuższym czasie. Niewątpliwym atutem jest generowanie ruchu bezpłatnego, jednak nie od razu ruch na stronie zostanie zwiększony.

Analogicznie do ruchu bezpłatnego z wyszukiwarek, można generować ruch na stronie pochodzący z sieci społecznościowych, jak np. Facebook czy Linkedin. W tym wypadku większe znaczenie mają trafne treści na nich publikowane, wzbudzające zaangażowanie użytkownika oraz regularność prowadzenia Fun Page’a.

Ruch na stronie generują również reklamy – które można podzielić ponownie na różne źródła. Najbardziej przypominające ruch organiczny są reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania.

Generowanie ruchu na stronie jest możliwe także poprzez odpowiednie reklamy w sieciach społecznościowych.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym czynnikiem, wpływającym na ruch na stronie, są inne reklamy (działania marketingowe) poza siecią internetową (billboardy, ulotki, foldery, katalogi, marketing szeptany, etc). Jeśli kierują one docelowego odbiorcę na stronę internetową, to również przyczyniają się do wzrostu ruchu, który w późniejszym okresie może stosunkowo łatwiej przynieść wymierne korzyści.